Polityka prywatności

KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA RODO

1. Administratorem (dalej: ADO) danych osobowych Pacjentów jest: Dental Ideas Sebastian Błasiak ul. Bartłomieja Strachowskiego 20D, 52-210 Wrocław NIP 8651421155 REGON 931926490.

2. Inspektorem Danych Osobowych jest Sebastian Błasiak. Kontakt z inspektorem w sprawie ochrony i przetwarzania danych osobowych oraz realizacji swoich praw – pisemnie pod adresem: ul. Bartłomieja Stachowskiego 20D; 52-210 Wrocław lub mailowo: info@dentique.pl

3. Dane osobowe Pacjentów mogą być przetwarzane przez ADO w szczególności:

  • w celu podjęcia działań na żądanie Pacjenta (np. udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie, dokonanie rejestracji na wizytę, prośba o kontakt wystosowana przy użyciu formularza na stronie www lub za pomocą poczty elektronicznej, przypomnienie o wizycie, potwierdzenie wizyty); Podanie danych jest dobrowolne. Niepodanie tych danych uniemożliwi nam kontakt i podjęcie działań na żądanie Pacjenta.
  • w celu udzielania świadczeń zdrowotnych, w tym prowadzenia dokumentacji medycznej; Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak stanowi warunek ustawowy w zakresie świadczenia przez ADO usług. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielanie świadczeń zdrowotnych przez ADO.
  • w celu zapewnienia opieki zdrowotnej oraz zarządzania procesem udzielania świadczeń zdrowotnych, zapewnienia ciągłości leczenia oraz dostępności świadczeń zdrowotnych; Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak stanowi warunek ustawowy w zakresie świadczenia przez ADO usług. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielanie świadczeń przez ADO.
  • w celu realizacji praw Pacjenta, w tym prawa do wyznaczenia osoby upoważnionej do udostępnienia jej dokumentacji medycznej oraz informowania jej o stanie zdrowia oraz w celu udostępniania dokumentacji medycznej lub/i informacji osobie upoważnionej; Dane w zakresie danych kontaktowych (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres kontaktowy) pozyskujemy bezpośrednio od Pacjenta/ osoby, która dokonuje upoważnienia. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak stanowi warunek konieczny w zakresie wypełniania przez ADO obowiązków ustawowych. Odmowa podania danych uniemożliwi realizację praw pacjenta przez ADO.
  • w celu ustalenia, dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, co stanowi prawnie uzasadniony interes przetwarzania danych przez ADO
  • w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia przy ewentualnym wykorzystywaniu monitoringu wizyjnego, rejestrującego wizerunek w naszej siedzibie, co stanowi prawnie uzasadniony interes przetwarzania danych przez ADO
  • w celu prowadzenie ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej
  • jako dane osób współpracujących przy realizacji umowy zawartej/zawieranej/negocjowanej z ADO. Dane w zakresie danych kontaktowych (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, stanowisko) pozyskaliśmy bezpośrednio od Ciebie lub od podmiotu, z którym zawarliśmy/zawieramy/negocjujemy umowę. Podanie danych jest wymogiem umownym. Niepodanie tych danych uniemożliwi nam kontakt w celu wykonania umowy/zawarcia umowy/negocjacji umowy

     

4. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się co do zasady na podstawie art. 9 ust. 2 lit h RODO w związku z art. 3 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej oraz w związku z art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta; W niektórych przypadkach przetwarzanie danych osobowych może odbywać się w oparciu o zgodę [w zakresie danych zwykłych art. 6 ust. 1 lit. a) RODO lub w zakresie danych wrażliwych art. 9 ust. 2 lit a) RODO], może to dotyczyć m.in. badań klinicznych. Dane osobowe mogą być również przetwarzane – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, jak również w celach archiwalnych, bezpieczeństwa, w zakresie rozpatrywania ewentualnych skarg lub żądań oraz spełnienia zadość zasadzie rozliczalności, o której mowa w art. 5 ust. 2 RODO – co stanowi prawnie uzasadniony interes przetwarzania danych przez ADO. Dane będą również przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.

5. Podanie przez Pacjenta danych osobowych co do zasady jest warunkiem ustawowym (wynika z przepisów prawa) i jest niezbędne do udzielenia świadczeń zdrowotnych, zapewnienia opieki zdrowotnej, wykonania badań medycznych, realizacji umowy na świadczenie usług medycznych, zapewnienia ciągłości leczenia oraz dostępności świadczeń zdrowotnych – natomiast odmowa podania danych w tym przypadku uniemożliwi podjęcie/dokonanie opisanych tutaj czynności; Tam gdzie podanie danych osobowych jest dobrowolne, niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na rzecz Pacjenta uniemożliwi ich świadczenie.

Zgoda pisemna dotycząca przetwarzania danych osobowych w celu reklamowym, marketingowym, edukacyjnym lub naukowym jest dobrowolna.

6. Weryfikacja tożsamości przebiega przez okazanie przez Pacjenta dokumentu potwierdzającego tożsamość, zawierającego co najmniej zdjęcie, imię i nazwisko oraz PESEL, lub w przypadku jego braku, inny numer jednoznacznie identyfikujący Pacjenta. Dokumentami potwierdzającymi tożsamość są: dowód osobisty, legitymacja studencka, prawo jazdy, paszport.

7. W przypadku gdy w imieniu Pacjenta małoletniego występuje jego przedstawiciel ustawowy, tożsamość tego Pacjenta może być potwierdzona  przez przedstawiciela ustawowego na drodze oświadczenia i okazania dowodu tożsamości przez przedstawiciela ustawowego.

8. Dane osobowe Pacjenta mogą zostać udostępnione następującym odbiorcom:

  • współpracownikom/pracownikom ADO upoważnionym do przetwarzania na polecenie ADO; innym podmiotom leczniczym, organom państwowym w celu zapewnienia ciągłości leczenia oraz dostępności świadczeń zdrowotnych; innym osobom w zakresie i na zasadach określonych przepisami prawa, w tym osobom upoważnione przez Ciebie w ramach realizacji praw pacjenta;
  • podmiotom, którym ADO powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym dostawcom usług technicznych i organizacyjnych umożliwiających udzielania przez ADO świadczeń zdrowotnych (w szczególności dostawcom usług z zakresu IT, dostawcom sprzętu medycznego, lekarzom współpracującym, firmom księgowym, doradcom prawnym);
  • podmiotom (zleceniodawcom), z którymi ADO zawarł umowy na świadczenie usług medycznych

     

9. ADO przetwarza Twoje dane osobowe przede wszystkim przez okres: przechowywania dokumentacji medycznej określony przez prawo medyczne, przez okres określony przepisami podatkowymi dla prowadzenia dokumentacji księgowej/podatkowej, przepisami cywilnymi, do czasu wycofania zgody (o ile prawo to przysługuje), do czasu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu (o ile prawo to przysługuje)

Po upływie wymienionych okresów ADO niszczy dokumentację medyczną w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta, którego dotyczyła. Dokumentacja medyczna przeznaczona do zniszczenia może być wydana pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu lub osobie upoważnionej przez pacjenta. Po upływie okresów, o których mowa, do postępowania z dokumentacją medyczną będącą materiałem archiwalnym stosuje się przepisy ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach i akty wykonawcze.

10. Pacjentom Centrum Stomatologicznego DentiQue przysługują następujące uprawnienia:

  • prawo do żądania od ADO dostępu do danych osobowych; prawo do sprostowania danych; prawo do żądania usunięcia danych w sytuacjach opisanych w art. 17 ust. 1, z uwzględnieniem wyjątków określonych w przepisie art. 17 ust. 3 RODO; prawo do żądania ograniczenia przetwarzania; prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych;
  • w przypadku gdy przetwarzanie odbywa się w oparciu o zgodę Pacjenta, przysługuje mu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli przy przetwarzaniu Twoich danych osobowych ADO narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych

     

11. W celu realizacji Państwa praw proszę o skierowanie żądania pod adres e-mail: info@dentique.pl lub pisemnie pod adresem: ul. Bartłomieja Strachowskiego 20 D; 52-210 Wrocław

Prosimy pamiętać, że przed realizacją Państwa oczekiwań jesteśmy zobowiązani do upewnienia się, czy żądanie na pewno pochodzi od Państwa, w związku z czym dokonamy identyfikacji pytając o dane, które są unikalnym wyróżnikiem. Jeżeli owa weryfikacja tożsamości nie zostanie pomyślnie przeprowadzona będziemy musieli prosić Pana/Panią o osobiste odwiedzenie naszego centum w celu potwierdzenia  i prawidłowej identyfikacji, dopiero wtedy żądanie będzie podlegało realizacji.

12. Dane Pacjentów mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w systemach informatycznych). Wobec Pacjenta nie będą podejmowane zautomatyzowane decyzje (decyzje bez udziału człowieka), w tym dane Pacjentów nie będą podlegały profilowaniu.

****
Polityka plików cookie:

Podczas Twojej wizyty na naszej stronie internetowej www.dentique.pl dochodzi do automatycznego zbierania przez nas niektórych Twoich danych takich jak adres IP, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego. Dane te mogą być zbierane przez pliki cookies (tzw. ciasteczka), system Google Analytics oraz mogą być zapisywane w logach serwera.

Google Analytics, o którym mowa powyżej, to system analityki internetowej dający wgląd w ruch strony internetowej, stosowany w celu prowadzenia działań statystycznych czy też marketingowych.

Pliki cookies, o których mowa powyżej, to pliki wysyłane do Twojego komputera lub innego urządzenia (telefon, tablet), z którego korzystasz podczas przeglądania naszej strony Internetowej. Pliki cookie zapamiętują Twoje preferencje co umożliwia podnoszenie jakości świadczonych usług, poprawianie wyników wyszukiwania i trafności wyświetlanych informacji. Pliki cookies pozwalają przechowywać informacje o sesji użytkownika. Pliki cookies nie powodują zmian w konfiguracji Twojego urządzenia.

Nasz serwis umieszczony pod adresem www.dentique.pl i www.dentique.com.pl korzysta z plików cookies w celu świadczenia lepszych usług. Nie zabiegamy o identyfikację użytkowników odwiedzających naszą stronę www. Użytkownik serwisu pozostaje anonimowy, do momentu, w którym nie zdecyduje się ujawnić.

Zawsze możesz zrezygnować z cookies wybierając odpowiednie ustawienia w używanej przez siebie przeglądarce stron www. Jeżeli chcesz kontrolować ciasteczka to weryfikuj i czytaj instrukcje dostarczone przez Twoją przeglądarkę lub urządzenie aby zmodyfikować ustawienie ciasteczek. Jeśli chcesz usunąć istniejące pliki cookie z urządzenia, możesz zrobić to korzystając z opcji Twojej przeglądarki. Jeśli chcesz usunąć poszczególne pliki cookies, możesz wyszukać ich poprzez opcje swojej przeglądarki. Użytkownik może w każdym czasie dokonać zmiany ustawień plików cookies. W najpopularniejszych przeglądarkach istnieje m.in. możliwość: 1. zaakceptowania obsługi cookies, co pozwala użytkownikowi na pełne korzystanie z opcji oferowanych przez witryny internetowe; 2. zarządzania plikami cookies na poziomie pojedynczych, wybranych przez użytkownika witryn; 3. określania ustawień dla różnych typów plików cookie, na przykład akceptowania plików stałych jako sesyjnych itp.; 4. blokowania lub usuwania cookies